Projemizin Amacı,Senirkent ilçesi
Cumhuriyet İlkokulu 4A Sınıfıöğrencilerimizin okul içinde ve evde yapması gereken olumlu davranışlarını pekiştirmek, bu davranışların sürekliliğini sağlamak.
Projenin hedefleri;
1)Cumhuriyet İlkokulu öğrencisi olarak büyüklere saygı,küçüklere sevgi göstermenin önemini belirtmek.
2)Hata yaptığında veya derse geç kaldığı zaman özür dileme davranışını kazanmak.Mazeretsiz geç kalmaması gerektiğini öğretmek.
3)Derste izinsiz ayağa kalkılmaması gerektiği davranışını kazanmak.
4)Arkadaşlarıyla iyi geçinmek ,iyi arkadaşlıklar ,dostluklar kurmayı öğretmen.
5)Okulda ve toplum içinde alay etmeninin doğru bir davranış olmadığını belirtmeyi sağlamak. .
6) Arkadaşlarının v başkalarının eşyasını izinsiz alınmaması gerektiği davranışını kazandırmak.
7)Okulda,ailede ve toplum içinde dedikodu yapma davranışının güzel bir davranış olmadığını belirtmek,dedikodu yapma.Laf getirip götürmemesi gerektiğini belirtmek.
8)Okulda,sokakta ,caddede ,evde ve toplum içinde itişip,kakışma davranışının yanlış olduğunu belirtmek.Bu davranışı yaparsa özür dilemesini bilme davranışını kazandırmak.
9)Okulda veya toplum içinde küfür etmenin kötü bir davranış olduğunu kavratmak.
10)Argo kelime konuşmanın güzel konulmaya aykırı olduğunu kavratmak.
11)Öğretmenin sözünü dinlemenin önemini kavratmak,öğretmenin sözünü dinlemezse neler olabileceğini belirtmek.
12)Okulundaki tüm öğretmenlere saygı duymanın gerektiği ve bu davranışın oluşmasını sağlamak.
13)Derste yemek yemenin uygun olmadığını belirtmek.
14)Okulda veya çevresinde gördüğü olumsuzlukları uygun bir zamanda dile getirme davranışını kazandırmak.
15)Derslerde gereksiz konuşmalar yapılmamasını gerektiği belirtmek.Öğretmen ders işlerken dersi bölmenin uygun bir davranış olmadığını belirtmek.
16)Branş derslerinde de yukarıdaki güzel davranışları sergilemek ve öğretmenlere karşı saygılı olma davranışını kazandırmak.
17)Sınıfı ,okulu,bahçeyi,çevremizi ve evimizi temiz tutmanın önemini kavratmak.Kirletenleri uygun bir dille uyarma davranışını kazandırmak.Gerekirse öğretmenine bilgi vermek..Ders araç ve gereçlerini yere düşecek şekilde ortada bırakmanın yanlış bir davranış olduğunu belirtmek.
18)Öğretmen geç kaldığında ayağa kalkmadan beklemesi gerektiğini,hikaye kitabını ya da ders kitabını açıp okumasını, yazı çalışması yapabileceğini , bunun dışında bir işle uğraşmasının yanlış bir davranış olduğunu kavratmak.
19)Sınıfta ve okul koridorlarında top oynanılmamasını gerektiğini kavratmak.
20)Aşırı istek ve gereksiz yere laubali ve şımarık davranışlardan kaçınılması gerektiğini kavratmak.
21)Verilen görevi zamanında ve eksiksiz yapmaya gayret etmesi gerektiği davranışını kavratmak.
22)Okul araç ve gereçlerine zarar vermenin kötü bir davranış olduğunu kavratmak.
23)Kimseye haksızlık yapılmaması gerektiğini ve kendi hakkını da yedirmemesi gerektiğini ve bunu yaparken de saygı sınırlarını aşmaması gerektiğini kavratmak.
24)Yüksek sesle sınıfta veya okul koridorlarında bağırmadan konuşulması gerektiği davranışını kavratmak.
25)Sınıfta el kaldırarak söz istemesi gerektiğini,söz aldığında ayağa kalkarak cevap vermesi davranışını kazandırmak.
26)Öğretmen birisi ile konuşurken,araya girilmemesini,öğretmenin konuşması bitince söz alınmasını kavratmak.
27)Arkadaşlarını etkin dinlemesi gerektiğini belirtmek.
28)Okul dışına izinsiz gidilmemesi gerektiğini ve izinsiz giderse başına gelebilecekler hakkında bilgi vermek.
28)Evde çalışırken dersini bölmemesi gerektiğini,ev çalışmasını hızlı ve acelece yapmaması gerektiğini belirtmek.
Ailesi ile bu hususta sürtüşmesinin yanlış olacağını belirti,yatmadan önce mutlaka okuma çalışması yapması gerektiğini belirtmek.
29)Törenlerde hemen sıra olmasını,.mikrofonu alan idareci konuşmaya başladığı zaman törende konuşulmayacağını bilmesini,.şikayet türü vb. konuşmalar yapmaması gerektiğini,.arkadaşlarına şaka yapmamasını, onların dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınmaya gayret etmesi gerektiğini belirtmek.
30)Öğrencilerin motivasyonlarını geliştirmek.
31)Öğrencilerin kendini tanıması, yeteneklerini keşfetmesi, bu yeteneklerini yaşamında doğru ve yarar sağlayacak bir şekilde kullanmasını sağlamak.
32)Öğrencilerin, vatandaşlık olmanın kurallarını ve vatandaşlığın ne demek olduğunu öğrenmelerini kavratmak.
33)Öğrencilere temel insanî değer ve erdemleri kazandırma, değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olmak.
34)Temel Eğitim ve Ortaöğretim Programındaki insan hakları ve demokrasi kazanımlarının etkililiğini artırmak,
35)İnsan haklarının özünü oluşturan “özgürlük, eşitlik, hoşgörü, barış, dürüstlük ve doğruluk” gibi temel insani değerlerle beraber iyi niyet, incelik, saygı, sadakat, vefa, ölçülülük, yüreklilik, sorumluluk ve adalet gibi etik değerler bilinci geliştirmek,
36)Farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerlere hoşgörü ile bakabilen bireyler yetiştirmek,
37)Öğrencilerin her şeyi olduğu gibi kabul eden değil araştırmacı ve sorgulayıcı bir özellik kazanmalarını sağlamak,
|